Konkurenceschopnost a tipy na její zvýšení

Zvyseni konkurenceschopnostiMnozí tvrdí, že v našich končinách doteď nikdy nebyly tak ztížené podmínky pro podnikání jako v současnosti. Kus pravdy na tom může být, ale kdyby to bylo skutečně až příliš problematické, asi bychom neměli tolik podnikatelů. Počty samostatně výdělečně činných se za poslední léta stále zvyšovaly, díky čemuž se v mnoha odvětvích začaly vytvářet stále náročnější podmínky z hlediska konkurenčního boje. V tomto článku vám proto přinášíme pár na pohled jednoduchých kroků, jak efektivněji zvýšit svou konkurenceschopnost.

  1. Stavte na originalitu

I přesto, že to zní jako absolutní klišé, je nutno zamyslet se nad potřebou odlišit se od konkurence. Není to jednoduché, ale ani zdaleka nemožné. Pod originalitou si můžete představit cokoliv. V první řadě se musíte zamyslet, proč jste začali podnikat a proč si myslíte, že jste lepší než konkurence. Pokud máte odpověď, tak víte, že toto bude to, čím se budete chtít odlišit, a můžete začít stavět na těchto bodech svůj marketing.

  1. Vhodný marketing

Pokud už po určitou dobu podnikáte a nevymysleli jste něco úplně nového a převratného, tak určitě víte, že dobrý marketing je základem podnikání. Otázkou však je, co je dobrý marketing. Odpověď je jednoduchá. Dobrý marketing prodává rychle a s nízkými náklady. Této formulky však není tak jednoduché dosáhnout. Základem pro vás musí být zaměření na správnou cílovou skupinu na správném místě a v ideálním případě ve správný čas. Pokud nemáte představu, jak na to, existuje spousta literatury a možností, díky nimž se o dobré propagaci dozvíte více.

  1. Žijte se zákazníky

Pokud znáte své zákazníky, musíte znát i jejich potřeby. Pokud je neznáte, dejte si za cíl tento stav změnit. Začněte využívat dotazníky a odměňte své zákazníky za jejich vyplnění. Tak se nejrychleji dozvíte, jak můžete svůj obchod zlepšit a nabídnout lepší zážitek z nakupování.

  1. Poznejte svou konkurenci

Každý zná pojem konkurenční boj. Málokdo si je však vědom toho, že tento boj nezačíná a nekončí u cen. Často se v praxi stává, že je úspěšnější podnikatel s vyššími cenami, ale zároveň vyšší úrovní služeb, ponákupního servisu, lepšího nákupního prostředí nebo jakéhokoliv jiného aspektu, který pozitivně ovlivňuje nákupní chování. Právě proto myslete i na tuto možnost a dbejte na to, čím se snaží odlišit vaše konkurence.

  1. Buďte pečliví

Každé podnikání má existovat jako živý organismus a musí se vyvíjet, aby nepřestalo vzbuzovat pozornost zákazníků. Měli byste tedy věnovat dostatek času pozitivním změnám, o nichž byste měli veřejně informovat. Neustále pracujte na nových akcích, nových nabídkách, nových službách a buďte si jisti, že žádoucí výsledek se dostaví.

Těchto pět základních kroků z vás úspěšné podnikatele neudělá, ale možná zjednoduší vaše rozhodování o nových možnostech, na nimiž jste možná neuvažovali nebo jste jim nevěnovali dostatečnou pozornost. Jisté je, že nic nezkazíte, pokud se rozhodnete následovat tyto kroky.

Tento článek vám přináší odborník na zařizování prodejen, policové systémydrážkové panely, firma MEDCOM.

Podobné články...