Jak založit e-shop a začít online podnikání

e-shopMáte opravdu výborný výrobek, který chcete začít prodávat i přes internet? Nevíte ale jak na samotné založení e-shopu, natož pak jak na jeho vedení? Budete se asi divit, ale je to velice jednoduché! My vám celý postup popíšeme krok za krokem, takže bude pro vás založení e-shopu úplná hračka! Samozřejmě, stejně jako například založení společnosti s ručením omezeným, můžete i založení e-shopu svěřit odborníkům či nějakým externím firmám, které vše za vás vyřídí. Taktéž vám některá z těchto firem může nabídnout na začátku oslovení širší skupiny potenciálních zákazníků, a to prostřednictvím Facebooku nebo aukčních serverů. To všechno ale stojí nemalé peníze, které na začátku podnikání nemůžete jen tak rozhazovat. Proto se raději vydejme cestou „Udělej si sám…“.

1. Krok – Příprava

Ještě před samotným založením e-shopu uteče spousta vody. V prvé řadě totiž vůbec nestačí mít jen volnou doménu, musíte mít také správné živnostenské oprávnění a registraci na správě sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně. To budete potřebovat za každou cenu, i když jste například v běžném zaměstnaneckém poměru. Prostudujte si tedy odbornou literaturu a adekvátní legislativu a vše si dopředu pořádně zjistěte. Chcete přece, aby váš e-shop prosperoval! Bez souladu se zákonem to prostě nepůjde.

2. Krok – Živnostenské oprávnění

Pokud už máte všechno řádně prostudováno a přesně víte, jakou živnost si musíte zřídit, můžete navštívit živnostenský úřad, kde si dané živnostenské oprávnění sjednáte. Zde počítejte se značným zdržením, protože na živnostenských úřadech většinou bývají dlouhé fronty a čeká se tady i několik hodin. Nezařizujte tedy nic na poslední chvíli, protože by se Vám to mohlo vymstít. Dopředu se zdržením počítejte i ve vašem podnikatelském plánu. Raději si vyhraďte více hodin, než abyste potom byli ve skluzu a díky tomu ve větším stresu.

3. Krok – Doména

V tuto chvíli již můžete zakládat patřičnou doménu. Ta by měla hlavně odpovídat jménu e-shopu, nebo by alespoň měla nějak vypovídat o druhu zboží, které budete prodávat. Kromě dobrého jména domény a správného druhu zboží musí být na stránkách e-shopu uveden taktéž reklamační řád, dále nesmíte zapomenout na obchodní podmínky, identifikační údaje, mezi které patří jméno, adresa provozovny, IČ, DIČ a další. Také není od věci uvést na stránkách, kdo jste, jak jste se k výrobě daného zboží dostali, jak dlouho tady působíte a další informace, které vás více přiblíží vašim zákazníkům. V neposlední řadě zboží rozdělte do jednotlivých kategorií, aby bylo vyhledávání pro vaše zákazníky co nejjednodušší. Čím déle totiž budou muset hledat, tím rychleji váš e-shop opustí bez objednávky. Stránky ale moc nekomplikujte jak nejrůznějšími kategoriemi, tak i samotným vzhledem. Stránky musí být velice praktické, vzhledově jednotné, přehledné a jednoduché k procházení. Na začátku třeba oslovte několik svých přátel a rodinu a zeptejte se na jejich názor. Uvidíte, že více hlav více vymyslí a stránky tak budou mnohem propracovanější.

Tip: Eshop si můžete zdarma vytvořit například pomocí redakčního systému Drupal  Jeho eshop Drupal Commerce podporuje různé typy plateb, různé sazby DPH, je propojen s českým platebním systémem GoPay, zvládá poštovné, faktury a mnoho dalšího. Podobně lze eshop naklikat na populárním redakčním systému WordPress s pluginem WooCommerce. V obou případech přitom máte na výběr různé vzhledové šablony.

4. Krok – Propagace

Již máte e-shop založený. V tuto chvíli to chce nějakou propagaci. Můžete se rozhodnout pro nejlevnější variantu, a to pro sdílení na nejrůznějších sociálních sítích a internetových stránkách. Nejlépe v tomto případě funguje Facebook. Nejdříve poproste vaše přátele, aby stránky vašeho e-shopu sdíleli na svých profilech a pak už jen čekejte. Možná se pro začátek vyplatí i nějaká slevová akce, která na sebe strhne ještě větší pozornost. Chcete-li opravdu pořádnou reklamu, zvažte alespoň minimální investici. Jenže peníze musí opravdu dobře vložené. Pro začátek bychom vám asi poradili registraci do největších českých katalogových portálů. Na internetu potom budete zobrazováni ve vyhledávačích jako jedni z prvních a lidé tak častěji navštíví váš e-shop. Dále se vyplatí i nejrůznější akce, soutěže či hry, které zákazníky současnosti baví nejvíce.

Podobné články...