Jak začít podnikat v roce 2016? Není to tak obtížné, jak se může zdát

Jak začít podnikat v roce 2016? Není to tak obtížné, jak se může zdátJiž nějakou dobu si pohráváte s myšlenkou vlastního businessu a stále jste ještě neposbírali odvahu nutnou pro jeho realizaci. Pokud vás ovšem již dosavadní pracovní pozice netěší, neshodnete se s nadřízenými nebo kolegy, bylo by velmi pošetilé a zbytečné dále se trápit. Chytněte příležitost tzv. „za pačesy“ a pronikněte do tajů podnikatelského odvětví. Máme pro vás několik tipů, jak na to!

Veškerou administrativu vyřídíte na jednom místě

Pokud toužíte po kariéře živnostníka, navštivte nejbližší živnostenský úřad ve svém okolí, který by měl zároveň fungovat jako jednotné registrační místo pro finanční úřad, pojišťovnu i správu sociálního zabezpečení. K tomu abyste mohli začít podnikat jako OSVČ, potřebujete přinést vyplněný Jednotný registrační formulář. Pokud si s jeho vyplněním nevíte rady, požádejte o pomoc pracovnici živnostenského úřadu, která vám poradí, jak jednotlivé kolonky vyplnit, popřípadě, který předmět podnikání zatrhnout.

Nastavte trvalé příkazy

Jakmile vás živnostenský úřad zaregistruje jako osobu samostatně výdělečně činnou, neminou vás platby na zdravotním a sociálním pojištění. Ty hradíte v pravidelných měsíčních intervalech. Proto je vhodné nastavit si u své banky trvalý příkaz s přesnou částkou. Pokud vaše podnikání představuje hlavní příjem, je nutno hradit zálohy již první rok. Pokud se jedná o vedlejší činnost, pak doplatíte zdravotní i sociální pojištění až po skončení roku po podání daňového přiznání a Přehledu. Protože se prakticky každý rok zvyšuje minimální mzda, která má nemalý dopad na platbu záloh, pro rok 2016 platí tato výše: zdravotní pojištění 1 823 Kč, důchodové pojištění 1 943 Kč měsíčně.

Platba daní, podání přehledu a kontrolního hlášení

Během roku je nutné shromažďovat veškeré faktury a účetní doklady, z nichž budeme při podání daňového přiznání a Přehledu vycházet. Pokud chceme uplatňovat výdaje podle skutečnosti, je potřeba vést daňovou evidenci. Budeme-li uplatňovat paušál, pak stačí schovávat příjmové doklady a vydané faktury. Po skončení roku podáme daňové přiznání k dani z příjmu a Přehledy pojištění a zaplatíme daň z příjmu a pojištění. Pokud jsme ovšem plátci DPH, musíme podávat kromě výše zmíněného daňového přiznání k DPH i nově zavedené kontrolní hlášení – speciální daňové tvrzení. Toto hlášení je ovšem možno podat elektronicky.

Podnikáte v pohostinství? Registrační pokladny vás neminou

Od ledna roku 2016 bude v České republice postupně spuštěn systém elektronické evidence hotovostních tržeb (za prodej zboží a služeb. Každá hotovostní tržba podnikatele bude v okamžiku zaplacení zaevidována prostřednictvím internetu v centrálním datovém uložišti Finanční správy a jako potvrzení dostane podnikatel zpět unikátní kód, který uvede na účtenku. Jako první budou muset registrační pokladny zavést osoby podnikající v gastronomii a pohostinství. Důvodem pro toto nové opatření je omezení šedé ekonomiky a krácení daní.

Podobné články...