Jak z podnikatelského nápadu udělat reálné podnikání?

Jak z podnikatelského nápadu udělat reálné podnikání?Mít dobrý nápad k úspěšnému podnikání rozhodně nestačí. Potřebujete ještě spoustu dalších drobností či velkých věcí, které až společně dotvoří celý váš podnik nebo živnost. A co to je? Jak na úspěšné podnikání? A na co nesmíte zapomenout?

Být úspěšný!

Na začátku stojí originální, nekonvenční, netradiční, neokoukaný a naprosto nečekaný nápad. Ten je základem pro naprosto všechna podnikání. Na tomto nápadu dále stavějte budoucnost svého podnikání. Nápad dále rozvíjejte, promýšlejte, inovujte a vylepšujte. Nikdy nic nesmí zaspat na vavřínech, a tak se nad budoucností svého nápadu budete muset zamýšlet i během samotného podnikání.

Nápad musí růst

Ovšem vraťme se teď na začátek, kdy máte teprve nějaký nový nápad. Ten si napište na papír a začněte rozpracovávat. Až budete mít popsaných několik listů papíru, budete se moct zaměřit na další důležité pod body pro začátek podnikání.

Firma či podnikání musí být zajímavé

Těmi je například v prvé řadě podoba společnosti. Budete s.r.o., a.s. nebo OSVČ? I taková „banalita“ totiž může rozhodnout o vašem úspěchu či neúspěchu. Dále si rozhodně rozmyslete, jak se bude vaše firma jmenovat, jaké budete mít logo, jaký vzhled budou mít vaše internetové stránky či za jaké ceny budete váš výrobek či nápad nabízet. To všechno dohromady je totiž velice důležité a i to ve své podstatě může rozhodnout o úspěchu nebo neúspěchu.

Propagace je základem prodeje

Takto se vlastně dostáváme k části propagace. Váš výrobek a celkově i vaše společnost musí být pro spotřebitele dostatečně zajímaví, aby si vás všimli, pozastavili se nad vámi a v neposlední řadě i utratili u vás peníze. A to vlastně to, oč tady celou dobu běží! Takže na propagaci věnujte dostatek času i finančních prostředků. Máte-li skutečně hodně finančních prostředků, uděláte nejlépe, když si na tuto práci pronajmete jakoukoliv marketingovou agenturu a té propagaci vaší firmy svěříte. Potřebujete-li však šetřit každou korunku, na marketingovou agenturu zapomeňte a začněte naprosto sami s pomocí selského rozumu. Nejprve si odpovězte na otázky: Kdo je vaše cílová skupina? Koho chcete oslovit? Jak je chcete oslovit? Co by si zákazníci měli z propagace odnést? Chcete reklamou prodat nebo pouze zaujmout?

Propagace na druhou

To jsou asi ty nejdůležitější otázky, na které rozhodně musíte znát odpověď. Na tyto odpovědi se vás totiž budou ptát i v reklamní či v marketingové agentuře. Jakmile si odpovíte na tyto základní otázky, můžete vymýšlet, jaká reklama či druh propagace bude pro vámi zvolenou cílovou skupinu nejlepší. Například pokud chcete zaujmout mladé, uděláte nejlépe, když klidně i amatérsky natočíte nějaké skutečně bláznivé, ztřeštěné, nekonvenční či skutečně zajímavé video a nahrajete ho na sociální sítě. Bude-li toto video opravdu zajímavé, lidé si jej začnou sami sdílet a rozesílat a tak se bude zvyšovat povědomí o vaší firmě nebo výrobku. Chcete-li naopak zaujmout starší generaci, můžete k propagaci využít „tradičnějších“ médií, jakými jsou například noviny nebo rozhlas. Všechno však vychází z výše zodpovězených otázek.

Propagace ale není všechno!

Jenže propagace vám ještě úspěch nezajistí. To může pouze skutečně kvalitní a dobrý výrobek, který bude promyšlen do posledního detailu, což byste měli udělat hned na začátku, a vyroben jen těmi nejlepšími pracovníky. Jako posledním krokem tedy bude výběr opravdu profesionálních pracovníků, kteří pro vás vyrobí jen to nejkvalitnější zboží.

Shrnutí na závěr

Promyšlený výrobek + Dobře zacílená propagace + Kvalitní pracovníci. Pouze tyto tři faktory vám mohou pomoci ke splnění vašich snů. Budete-li podnikat jako OSVČ, nebudete samozřejmě nikoho zaměstnávat, ale s největší pravděpodobností si samotnou realizaci projektu povedete sami. V takovém případě apelujeme hlavně na kvalitní provedení a přátelský přístup! Pouze tak si zajistíte stálou klientelu, která se k vám bude pořád ráda vracet. Všechno ostatní, jako je dobré účetnictví, rychlé založení podniku a oběhání po všech úřadech či zřízení pobočky nebo továrny, je už třešinkou na dortu, kterou můžete vyřešit až po promyšlení těchto třech výše popsaných pilířů, na kterých celé následné podnikání postavíte.

Podobné články...