Naučte se jednat se zákazníky. Zvýšíte tím šanci, že u vás zůstanou
Úspěšné podnikatelé vědí, že akvizice zákazníků vyjde firmu podstatně dráž než jejich udržování. Chcete-li svůj byznys posunout o kus dál, naučte se s klienty správně komunikovat a vybudujte si pevnou základnu věrných, kteří vás vždy upřednostní před konkurencí. Prohlubování vzájemných vztahů řeší customer relationship management neboli CRM. Klíčovým aspektem je navození pozitivních pocitů. Jak na to?
Na dotazy odpovídejte neprodleně
Zákazník, který se nedočká odpovědi na svůj dotaz okamžitě, pravděpodobně nakonec zamíří tam, kde mu informace poskytnou bez čekání. Zapracujte proto na rychlosti komunikace a neváhejte s implementací užitečných pomocníků, např. v podobě online chatu přímo na webu. Pokud není ve vašich silách non-stop podpora, nabídněte alespoň automatizované odpovědi na nejčastější dotazy, případně zákazníky odkazujte na obsáhlou znalostní bázi.
Nabízejte jen to, co zákazníci opravdu chtějí
Většina lidí bytostně nesnáší, když jim někdo nutí produkty a služby, o které ani v nejmenším nejeví zájem. Naučte se proto identifikovat skutečné potřeby klientů a lákejte je pouze na to, co by je mohlo zajímat. Nepřekonatelným nástrojem je kvalitní CRM software – na základě nastřádaných informací vám pomůže se sestavováním personalizovaných kampaní.
Tip: Přečtěte si co je CRM a jaké jsou jeho výhody na stránkách českého softwaru eWay-CRM a vyzkoušejte zdarma plnou verzi!
Postavte byznys na kvalitě a špičkovém servisu
V určitých segmentech sice vítězí firmy, které konkurenci válcují nízkými cenami služeb či zboží, obecně však platí, že zákazníci setrvávají tam, kde najdou adekvátní poměr ceny a kvality. Chcete-li si klientelu dlouhodobě udržet, vydejte se cestou prvotřídních služeb a produktů. Zároveň se snažte nabízet „něco navíc“ – zákazníci, kteří za to stojí, si vašeho přístupu všimnou a ocení jej.