Začátek podnikání nemusí být těžký, víme jak na to

Začátek podnikání nemusí být těžký, víme jak na to
Ohodnotit

Začátek podnikání nemusí být těžký, víme jak na toNa začátek podnikání stačí jen jedna jediná věc. Co že to je? Naplánování. Stačí si vše dobře naplánovat a promyslet a podnikání pak půjde jedna báseň. Že nevíte, co byste si vlastně měli naplánovat? V tomto článku vám to řekneme. Už teď si třeba vezměte tužku a papír a začněte během pročítání také promýšlet jednotlivé body. Tak začněme!

Ještě před samotným podnikáním

V této chvíli se nacházíme ve fázi ještě před samotným podnikáním. Tuto fázi však nijak neošizujte a i teď se podnikání plně věnujte. Ovšem nebude to podnikání v pravém slova smyslu. V této chvíli se pouze zamyslete nad tím, v jaké oblasti chcete podnikat. Že už to víte? A víte taky, jestli jsou možné nějaké inovace vašeho produktu nebo služby? A jestli následně můžete svoje podnikání někam rozšiřovat? Zamyslete se tedy nad tím a všechny vaše nápady si napište. Než totiž začnete podnikat, měli byste mít celou budoucnost vaší podnikatelské činnosti perfektně promyšlenou.

Jak vidíte svou propagaci?

Další otázkou je, jak bude vlastně vypadat vaše propagace. Než se pustíte do vymýšlení neuvěřitelných reklam, odpovězte si, kdo je vaší cílovou skupinou. Až pak se zaměřte na samotnou reklamu, která by měla být směřována hlavně právě na cílovou skupinu. A proč je důležitá cílová skupina? Na každou skupinu totiž působí něco jiného. Na mladé lidi více zapůsobíte reklamou na internetu, kdežto starší osoby se vám podaří získat reklamou i v rádiu. Proto jsou cílové skupiny důležité – abyste neinvestovali do naprosto nesmyslné reklamy.

Takto postupujte ve všech dalších otázkách buď samotné podnikatelské činnosti, nebo všeho okolo. Tím myslíme například legislativní rámec podnikání v ČR, možnosti na českém trhu a možná omezení, na které během podnikání narazíte.

Podnikání se blíží

Pokud jste si už skutečně jisti, že tuto prvotní fázi máte za sebou, všechny otázky zodpovězeny a podnikání perfektně promyšleno, můžete se již pustit k zařizování. U něj bude potřeba navštívit několik úřadů, jakými jsou například živnostenský úřad nebo katastrální úřad, banku a následně i krajský soud, u něhož podáte žádost o zápis do obchodního rejstříku. I když je tato fáze náročnější a akčnější než ta předchozí, nemusíte se jí vůbec bát. Víme totiž jak na to, aby pro vás byla tato fáze co nejjednodušší. Pokud jste předchozí kroky učinili skutečně pečlivě, víte, kam teď budete muset zajít, co po vás na oněch úřadech nebo v bance budou požadovat a kolik zde asi strávíte času. Toto všechno je důležitým faktorem pro to, aby všechno dopadlo přesně podle plánu. Nejste-li si jisti, můžete si tyto informace zjistit ještě na poslední chvíli. Ovšem samozřejmě je vždy lepší pečlivá příprava než následné případné rozladění z nevědomosti.

Proč přikládáme této fázi takový důraz?

Proto, že právě tato fáze vyžaduje souhlas s vašimi podnikatelskými záměry třetí strany, tedy úřadů, které ne vždy vidí v podnikatelských nápadech taková pozitiva jako samotný podnikatel. Musíte se tedy snažit přesvědčit někoho, kdo do dané oblasti úplně nevidí, kdo například úplně nechápe vaše myšlenky, ale na kom stojí vaše podnikatelská budoucnost. Pokud se vám tato fáze vydaří, máte vyhráno.

Podnikání je už na vás

Následné podnikání je už totiž pouze na vás. Vy si rozhodujete, s kým budete spolupracovat, kolik budete produkovat, jaké budou vaše pracovní hodiny a další. Do toho už vám nikdo nezasahuje. Pouze předchozí fáze, tedy ta, kdy se váš podnik stane skutečným, záleží i na dalších osobách.

Shrnutí na závěr

Takže jak začít co nejlehčeji podnikat? S přípravou! Ta je prostě základ. Necháte-li vše na osudu, nemusíte podnik vůbec otevřít. Připravte si všechny detaily, připravte se na všemožné otázky či kontroly, připravte se na všechny možné scénáře. Jen tak bude začátek podnikání jednoduchý.

Podobné články...