Online podnikání. Jaké jsou možnosti?

O online podnikání se velmi často hovoří v superlativech. A to z toho důvodu, že má poměrně jednoduché a levné formy vstupu. Není třeba mít nachystáno velké množství peněz, nemusí být potřeba ani kancelář, stejně jako jiné zázemí. Dá se říci, že stačí jenom:

  • Stůl
  • Notebook
  • Připojení k internetu

Pokud vás možnosti online podnikání skutečně lákají, podívejte se spolu s námi na to, jaké jsou ty hlavní cesty, kterými se dnes můžete vydat. Je jich hned několik a každá má své výhody, stejně jako i několik případných nevýhod.

Zkusit lze internetový obchod

České republika je doslova eshopovou velmocí. A to v rámci počtu internetových obchodů na počet obyvatel. Na samotný úvod tedy musíme říci, že tato oblast je celkem silně konkurenční. Také nesmíme zapomínat ani na to, že v budoucnu vás jako majitele eshopu může čekat EET, stejně jako se musíte smířit s tím, že tuzemský kupující má poměrně velká práva, která zcela logicky vedou k tomu, že budete mít i mnoho vedlejších nákladů.

K online podnikání stačí jenom počítač a mobil

K online podnikání stačí jenom počítač a mobil

Na druhou stranu je třeba říci, že online podnikání ve formě provozování internetového obchodu zvládne v podstatě každý. Můžete samozřejmě namítat, že jsou třeba sklady, zásoby a mnoho dalšího. Ne vždy je to nutné. Eshopový systém lze za pár desítek korun pronajmout, zboží si stáhnout přímo od dodavatele a automaticky exportovat na porovnávače cen. A jak je to se skladovou dostupností a zasíláním zboží? I to lze mít vyřešeno velmi elegantně. Říká se tomu dropshipping a jde o možnost, kdy je zboží odesíláno vaším jménem, a to přímo ze skladu dodavatele. Tím se nejenom zkrátí dodací lhůty, ale vy nepotřebujete mít ani metr čtverečný skladu. Jenom exportujete přijaté objednávky.

Můžete být i freelancer

Už jste toto slovo slyšeli? Pokud ano, můžete se jedním z nich stát. Tento pojem souvisí právě s online podnikáním, a to v tom smyslu, že jste na volné noze a nabízíte své služby. Velkou výhodou je to, že můžete při práci třeba i cestovat a pracovat kdykoliv a odkudkoliv. Jak jsme zmínili, stačí vám jenom počítač a internet. Vstup do daného odvětví je vcelku jednoduchý, jelikož stačí živnost, se kterou jsou navíc spojeny výhodné paušální výdaje. A jaké jsou oblasti, které dnes dominují?

  • Webdesign a grafika
  • Programování
  • Online marketing

Nevýhodou může být fakt, že budou třeba alespoň základní znalosti v konkrétním oboru. Dále může být nevýhodou i to, že najít ideálního klienta nemusí být vždy jednoduché. Proč? Jelikož je celkem velká konkurence, která je navíc umocněna mnoha studenty, kteří pracují zcela bez oprávnění a tak logicky podkopávají ceny na trhu. Přesto ale můžeme říci, že najít si v daných, nebo podobných oblastech práci lze. A to, i pokud jste začátečník.

Provozujte vlastní magazíny

I tudy může vést cesta k úspěšnému online podnikání. Pamatujte ale na to, že úspěch se nedostaví hned a je třeba počítat s pomalejším rozjezdem. Co bude vaším úkolem? Provozovat a starat se o magazín, který bude pro svou zajímavost navštěvovaný lidmi. A právě návštěvnost je to, co budete potřebovat. Čím bude vaše návštěvnost vyšší, tím vyšší mohou být i vaše zisky. Možností, jak monetizovat magazín, je dnes celá řada. Můžete vložit klasické reklamní bannery, stejně jako můžete prodávat reklamní články, stejně jako třeba odkazy, ale i reklamní plochy. Možným variantám spolupráce se meze nekladou. Pokud máte co nabídnout, potom se dá říci, že o klienty nebude nouze. Zmínit ale musíme, že daný magazín by měl mít co nabídnout jak inzerentům, tak i běžným lidem.

Zkuste provizní spolupráci

Takzvaný affiliate marketing. Cesta, která je ve světě velkým hitem, zatímco u nás je stále ještě v rozjezdu. Může souviset jak s provozem magazínu, tak i různých agregátorů, nebo jiných projektů. Co je vaším cílem? Zaujmout návštěvníka a přes provozní odkaz ho poslat ke konkrétnímu prodejci zboží, nebo služby. Pokud zde nakoupí, vy získáte z daného obchodu provizi. A to jenom za to, že ho pošlete. Oproti klasickému eshopu má tato cesta výhodu v tom, že se nemusíte starat o nic, co souvisí s vyřízením objednávky. Nevýhodou je naopak to, že daný projekt nelze propagovat všemi reklamními kanály, jako je tomu u klasického online obchodu – příkladem jsou již zmíněné porovnávače zboží.

Výše provize samozřejmě záleží na samotném obchodě. Kromě té, která je nabízena veřejně, lze často domluvit i podmínky individuální. Dále nezapomínejte také na to, že na výši provize má vliv také zboží a jeho marže na něm. Mohou to tak být jednotky, stejně jako i desítky procent. Zohlednit je dobré i průměrnou cenu objednávky. Jiná bude u zájezdu a jiná u běžného oblečení.

Podobné články...