Jak svépomocí rozjet malý e-shop?

Jak svépomocí rozjet malý e-shop?
Ohodnotit

Rádi byste se pustili do online podnikání, ale nemáte v tomto oboru žádné zkušenosti? Možností je mnoho od PR článků přes affiliate programy až po e-shopy. Právě ty mají z dlouhodobého hlediska největší potenciál k tomu, aby vás uživily nebo minimálně přispívaly slušnou částkou do rozpočtu.

Možností jak provozovat e-shop je několik a jednou z těch jednodušších je dropshipping. Jedná se o princip, kdy v podstatě jen propagujete výrobky na svém e-shopu, ale nemáte je fyzicky k dispozici. Objednávky jsou automaticky přeposílány dodavateli a ten je za vás vyřizuje. Výhodou je, že nemusíte mít žádný sklad a vyhnete se starostem s balením a zasíláním objednaného zboží. Je to ale značně omezující, protože kromě marže si nemůžete nic moc diktovat, nejste schopní ovlivnit sortiment atd. Myslíte-li vlastní e-shop opravdu vážně, vsaďte raději na ten klasický formát.

VYTVÁŘEJTE WEBOVÉ STRÁNKY POMOCÍ PŘEDDEFINOVANÝCH ŠABLON

Dobře si rozmyslete, jaký sortiment chcete prodávat

Obchody se vším možným jsou málokdy tak oblíbené jako ty specializované. Raději si vyhraňte jeden směr a toho se držte. Ideálně by to mělo být něco, co vás zajímá, k čemu máte nějaký vztah. Takové věci se totiž vždycky lépe propagují, navíc budete schopní lépe odpovědět na dotazy zákazníků.

Chcete-li na trhu prorazit, budete muset nabídnout něco originálního či příjemného, co zákazníky přesvědčí, aby nakoupili právě u vás. Může to být v ČR neobvyklý sortiment, nebo třeba výhody, které nedostanou všude – doprava zdarma, dárečky k nákupu, možnost vrácení zboží bez nákladů za dopravu apod. Možná se vám povede zaujmout rovněž brandingem, prostě vyvoláte v lidech dojem, že produkt od vás je luxusní a potřebují jej vlastnit.

V úvahu byste měli vzít i to, jak budete produkty pro svůj e-shop shánět. Než začnete budovat stránky, měli byste být domluvení s dodavatelem.

Do webu investujte maximální množství energie

Nepíšeme maximální množství peněz, protože chcete-li levné webové stránky, zvládnete je vytvořit sami. V případě, kdy máte desítky zákazníků měsíčně a prodáváte stovky produktů, samozřejmě bude lepší nechat si zhotovit řešení na míru, ale do zhruba padesáti položek existují i možnosti, které zvládnete svépomocí.

Bez pomoci odborníka vše zvládnou i ti, co nemají moc ponětí jak vytvořit e-shop. Tvorba e-shopu je hračkou s využitím systému, který nabízí například MioWeb. Vyberete si z předdefinovaných šablon a ty si snadno upravíte, napojení na platební brány nebo fakturační systém je rovněž jednoduché. A takových snadných postupů jak vytvořit web je spousta.

Předpokladem k úspěchu je pravidelná péče

Jakmile si vybudujete webové stránky a naskladníte první zboží, je na čase začít s tím, co je pro majitele e-shopů denním chlebem – s propagací. Právě její úroveň je zodpovědná za příliv zákazníků, kteří si ve vašem obchodě skutečně něco koupí. Ale to už je zase jiná kapitola…

Podobné články...