Jak postavit úspěšný eshop?

Jak postavit úspěšný eshop?
Ohodnotit

Internetové obchody neboli eshopy dnes jasně dominují. Není se čemu divit, jelikož nabídnou jednoduchost a pohodlnost jakéhokoliv nákupu. Pokud i vy plánujete podnikat v tomto odvětví, podívejte se s námi na to, jak postavit úspěšný eshop. Máme pro vás několik tipů, kterých je určitě dobré se držet.

Systém je základ

To nejzákladnější, co je při každém spouštění internetového obchodu nutné, je samotný systém. Na něm celý obchod běží. Při výběru je vždy správné myslet do budoucnosti a myslet na to, co možná budete, ale i co možná nebudete potřebovat. Dnes se nabízejí tři hlavní možnosti, kterými jsou tyto:

  • Vlastní naprogramovaný systém
  • Pronájem řešení
  • Open source systém

Vlastní systém může mít nevýhodu spojenou hlavně v nutnosti platit jakékoliv budoucí úpravy. Podobné je to u open source, který nemusí být dokonale vyladěný. U pronájmu zase neustále platíte třetí straně a nic není vaše. Dobré je udělat v něčem kompromis a rozhodnout se, co má být z dlouhodobého hlediska to nejlepší. Ti největší hráči mají své vlastní systémy, které jsou pro samotný start poměrně finančně nedostupné. Pokud máme poradit, doporučíme nejprve začít na pronajímaném řešení a v budoucnu přejít na možnost vlastní – samozřejmě v případě úspěchu.

Méně může znamenat více

Dávno neplatí, že čím více zboží, tím lépe. Pamatujte na to, že čím více možností má zákazník na výběr, tím déle mu výběr trvá a někdy ho nemusí ani dokončit. Ještě horší jsou situace, kdy eshop naplníte zbožím, které se prodává jednou za desetiletí, nebo není dlouhodobě na skladě. Správné zboží by mělo být to, které byste si sami koupili. To znamená, že méně může znamenat více. Pokud jste navíc menší obchodník, doporučujeme se držet jednoho sortimentu. Na to, abyste porazili obří nákupní galerie, v prvních letech mít nebudete. A čím širší sortiment, tím více dodavatelů a tím horší dodací podmínky, stejně jako reklamace.

Když už vybíráte zboží, je dobré myslet i na to, aby se jednalo buď o zboží, které je žádané a budete mít prodeje, stejně jako by se mělo jednat i o zboží, kterému rozumíte. Budete tak moci svým zákazníkům rychle a jednoduše poradit, a to bez toho, že byste je museli odkazovat například na oficiálního distributora, nebo výrobce.

Jakou zvolit cenu?

Říká se, že cena by neměla být vždy primárním konkurenčním nástrojem. Vždy je lepší nabídnout něco navíc. O tom si povíme za chvíli. Nyní se zaměříme na samotnou cenu, která by neměla být nejnižší, ale ani nejvyšší. Pokud budete využívat srovnávače cen, je dobré držet se mezi levnějšími, což vám dá konkurenční výhodu toho, že se poměrně dobře zobrazíte na horních místech. Porážet konkurenci cenou by mohlo znamenat velký boj a takové snižování ceny, že ani vy, ani váš konkurent nevydělá nic. Vysoké ceny naopak od nákupu odradí. Je jedním z faktorů, na který lidé při výběru hledí a tak na to při tvorbě svého obchodu myslete.

U cenotvorby myslete i na výši vaší marže, která by vás měla dobře uživit. Je mnoho internetových obchodů, které ani nezačnou. Proč? Ceny v daném odvětví jsou tak nízké, že vzhledem k těm dodavatelským by výdělek i při vysokých obratech byl skutečně malý. Vám doporučujeme vydat se podobnou cestou, jelikož trh a konkurenci jednoduše nezměníte.

Co nabídnout navíc?

Cenu máte adekvátní a přemýšlíte nad tím, čím se odlišit od konkurence, aby lidé obětovali několikaprocentní finanční rozdíl a nakoupili u vás? Pokud ano, zkuste několik osvědčených tipů, mezi které může patřit:

  • Blesková doba dodání
  • Bohaté možnosti platby i doručení – včetně osobního odběru
  • Špičkovou zákaznickou podporu
Každý eshop musí splňovat legislativní požadavky

Každý eshop musí splňovat legislativní požadavky

Toto všechno mohou být věci, kvůli kterým se lidí rozhodnou nakoupit právě u vás. Je řada kupujících, kteří na zboží spěchají, kteří si ho chtějí vyzvednout osobně, kteří chtějí platit kartou, nebo se vám chtějí dovolat, či emailem či na chatu ihned vyřešit svůj problém. Když nabídnete vše, co chtějí, vidí ve vás profesionála.

Pozor také na zákony

Abyste měli úspěšný eshop, je nutné také dodržovat zákony, které jsou spojeny s jeho provozem. Zde není radno vymýšlet si obchodní a jiné podmínky podle svého uvážení, nebo vzorů na internetu. Pokuty od České obchodní inspekce pošty jsou mnohdy pro malého eshopaře i likvidační. Na co dále nezapomínat, to je i EET, které se týká třeba plateb kartou, nebo prostřednictvím peněženky PayPal. I toto je cesta, kterou nesmíte opomíjet.

Se zákony souvisí ale i to, že na provoz internetového obchodu musíte mít odpovídající živnost. Stejně tak nezapomínejte na povinnost uvádět na webu všechny potřebné identifikační, ale také kontaktní údaje. Dále je třeba zohlednit i nakládání s osobními údaji, čemuž se nevyhnete, stejně jako je třeba myslet třeba i na hygienické, protipožární, nebo jiné předpisy. A to v případě, kdy budete mít také sklad, popřípadě budete mít i své výdejní místo a i své psč. Administrativních zákonných požadavků je i u malého eshopu více než dost.

Víte kdo je to rentiér?

Podobné články...